Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-19: Τι Καλύπτει η Ταξιδιωτική Ασφάλιση

Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-19

Σε αυτό το άρθρο

Η πανδημία άλλαξε για πάντα τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Αν και η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά, ο COVID-19 παραμένει ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τα ταξιδιωτικά σας σχέδια. Γι’ αυτό είναι πιο σημαντικό από ποτέ να γνωρίζετε πώς η ταξιδιωτική σας ασφάλιση μπορεί να σας προστατέψει σε περίπτωση ακύρωσης λόγω κορωνοϊού.

Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν πλέον προσαρμόσει τα προγράμματά τους ώστε να περιλαμβάνουν ειδικές καλύψεις για τον COVID-19. Για παράδειγμα, η AIG από τον Ιούνιο του 2022 προσφέρει ολοκληρωμένη κάλυψη που περιλαμβάνει όχι μόνο την ακύρωση ταξιδιού λόγω COVID-19, αλλά και ιατρικά έξοδα, έκτακτη διακομιδή και επαναπατρισμό.

Είναι όμως σημαντικό να καταλάβετε ότι κάθε ασφαλιστικό πρόγραμμα έχει τις δικές του προϋποθέσεις και περιορισμούς. Η κάλυψη συνήθως ισχύει μόνο όταν υπάρχει επίσημη διάγνωση COVID-19 και όχι απλά ο φόβος μόλυνσης ή γενικοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί.

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε αναλυτικά τι ακριβώς καλύπτεται, ποια δικαιολογητικά χρειάζονται για την αποζημίωσή σας και τι πρέπει να προσέξετε στο συμβόλαιό σας.

Περιπτώσεις Κάλυψης Ακύρωσης Ταξιδιού λόγω COVID-19

Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν συγκεκριμένες περιπτώσεις ακύρωσης ταξιδιού που σχετίζονται με τον COVID-19. Ας δούμε αναλυτικά τις βασικές περιπτώσεις που μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση:

Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-192

Διάγνωση COVID-19 πριν το ταξίδι

Αν διαγνωστείτε με COVID-19 πριν την προγραμματισμένη αναχώρησή σας, η ασφάλεια καλύπτει τα έξοδα ακύρωσης του ταξιδιού σας. Σημαντικό είναι να έχετε επίσημη διάγνωση από γιατρό ή θετικό τεστ από αναγνωρισμένο εργαστήριο. Η κάλυψη συνήθως ισχύει μέχρι και την ημέρα αναχώρησης.

Επιβολή καραντίνας

Καλύπτεστε επίσης αν τεθείτε σε υποχρεωτική καραντίνα λόγω COVID-19 με εντολή κρατικής αρχής. Για παράδειγμα, αν έρθετε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα και σας επιβληθεί καραντίνα που συμπίπτει με τις ημερομηνίες του ταξιδιού σας.

Νοσηλεία συγγενικού προσώπου

Η κάλυψη επεκτείνεται και σε περιπτώσεις όπου στενός συγγενής πρώτου βαθμού νοσηλεύεται με COVID-19 και η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη. Οι περισσότερες εταιρείες ορίζουν ως στενούς συγγενείς τους γονείς, τα παιδιά και τον/την σύζυγο.

Νόσηση συνταξιδιώτη

Αν ο συνταξιδιώτης σας διαγνωστεί με COVID-19 και το ταξίδι ακυρωθεί, μπορείτε κι εσείς να διεκδικήσετε αποζημίωση. Αυτό ισχύει ειδικά αν μοιράζεστε το ίδιο δωμάτιο ή είστε μέλη της ίδιας οικογένειας.

Ειδικές περιπτώσεις

Ορισμένα προγράμματα, όπως το VIP της AIG, προσφέρουν επιπλέον καλύψεις όπως:

  • Άρνηση επιβίβασης λόγω πυρετού
  • Άρνηση εισόδου στη χώρα προορισμού λόγω συμπτωμάτων
  • Έκτακτη επιστροφή λόγω νέων περιοριστικών μέτρων
quick tip

Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις προϋποθέτουν ότι αγοράσατε την ασφάλεια πριν εμφανίσετε συμπτώματα ή διαγνωστείτε με COVID-19. Η αγορά ασφάλισης μετά τη διάγνωση δεν σας καλύπτει.

Τι Αποζημιώνεται με την κάλυψη Ακύρωσης Ταξιδιού λόγω COVID

Όταν χρειαστεί να ακυρώσετε το ταξίδι σας λόγω COVID-19, η ταξιδιωτική ασφάλιση καλύπτει συγκεκριμένα έξοδα. Ας δούμε αναλυτικά τι μπορείτε να διεκδικήσετε:

Αεροπορικά Εισιτήρια

Στην περίπτωση των αεροπορικών εισιτηρίων, αποζημιώνεται το μη επιστρεφόμενο κόστος τους. Συγκεκριμένα, η ασφάλιση καλύπτει το ποσό που δεν επιστρέφει η αεροπορική εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των χρεώσεων ακύρωσης. Η κάλυψη αυτή ισχύει για όλους τους ασφαλισμένους επιβάτες που περιλαμβάνονται στο ίδιο συμβόλαιο.

Διαμονή

Όσον αφορά τη διαμονή, η ασφάλιση καλύπτει όλες τις μη επιστρεφόμενες προκαταβολές ξενοδοχείων. Αυτό περιλαμβάνει τα προπληρωμένα δωμάτια, τα τέλη ακύρωσης κράτησης, καθώς και τις προκαταβολές που έχουν δοθεί σε ενοικιαζόμενα καταλύματα.

Προπληρωμένες Υπηρεσίες

Η ασφαλιστική κάλυψη επεκτείνεται και στις προπληρωμένες υπηρεσίες του ταξιδιού σας. Συγκεκριμένα, αποζημιώνονται οι κρατήσεις για εκδρομές και ξεναγήσεις, τα εισιτήρια για αξιοθέατα και εκδηλώσεις, η ενοικίαση αυτοκινήτου, καθώς και οι κρατήσεις σε εστιατόρια, εφόσον αυτές περιλαμβάνονται στο ταξιδιωτικό πακέτο.

Όρια Αποζημίωσης

Το τελικό ποσό της αποζημίωσης που θα λάβετε εξαρτάται από το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει, το συνολικό κόστος του ταξιδιού και τους όρους του συμβολαίου σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η αποζημίωση αφορά αποκλειστικά μη επιστρεφόμενα ποσά. Επιπλέον, θα πρέπει πρώτα να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων από τους παρόχους υπηρεσιών, ενώ καλύπτονται μόνο οι υπηρεσίες που έχουν προπληρωθεί πριν τη διάγνωση COVID-19.

Επικοινώνησε Μαζί Μας

και θα σε βοηθήσουμε να βρεις την κατάλληλη Ταξιδιωτική Ασφάλεια

Απαραίτητα Δικαιολογητικά

Για να διεκδικήσετε την αποζημίωσή σας για ακύρωση ταξιδιού λόγω COVID-19, θα χρειαστείτε συγκεκριμένα έγγραφα. Παρακάτω θα βρείτε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά:

Ιατρικά Έγγραφα

Για την τεκμηρίωση της ασθένειας, είναι απαραίτητο να προσκομίσετε θετικό μοριακό τεστ (PCR) ή rapid test από πιστοποιημένο εργαστήριο, καθώς και ιατρική γνωμάτευση που επιβεβαιώνει τη διάγνωση. Εάν σας επιβλήθηκε καραντίνα, θα χρειαστείτε και το σχετικό έγγραφο. Επίσης, θα πρέπει να συμπεριλάβετε όλες τις ιατρικές αποδείξεις και τα παραστατικά των εξετάσεων

Ταξιδιωτικά Έγγραφα

Όσον αφορά το ταξίδι, θα πρέπει να παρέχετε τις αποδείξεις κράτησης και πληρωμής των εισιτηρίων σας, την επιβεβαίωση κράτησης του ξενοδοχείου, καθώς και τα αποδεικτικά προκαταβολών για εκδρομές και άλλες υπηρεσίες. Επιπλέον, είναι απαραίτητα τα έγγραφα που αποδεικνύουν τις προγραμματισμένες ημερομηνίες του ταξιδιού σας.

Οικονομικά Στοιχεία

Στον οικονομικό τομέα, απαιτείται μια αναλυτική κατάσταση όλων των εξόδων, συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες αποδείξεις πληρωμών για όλες τις υπηρεσίες. Θα χρειαστεί επίσης να προσκομίσετε έγγραφα που αποδεικνύουν τυχόν επιστροφές χρημάτων από τους παρόχους, καθώς και τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού όπου θα κατατεθεί η αποζημίωση.

Επιπλέον Στοιχεία

Τέλος, θα πρέπει να συμπληρώσετε τη φόρμα αποζημίωσης και να την υποβάλετε μαζί με ένα αντίγραφο του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας. Απαραίτητη είναι και μια υπεύθυνη δήλωση που βεβαιώνει την ακρίβεια των στοιχείων, καθώς και η τεκμηρίωση της επικοινωνίας σας με τους παρόχους υπηρεσιών για την επιστροφή χρημάτων.

Χρήσιμες Συμβουλές

Είναι σημαντικό να κρατήσετε αντίγραφα όλων των εγγράφων που υποβάλλετε και να προχωρήσετε στην κατάθεσή τους το συντομότερο δυνατό. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα έγγραφα είναι ευανάγνωστα και φροντίστε να τα οργανώσετε με χρονολογική σειρά για ευκολότερη επεξεργασία.

Σημαντικές Εξαιρέσεις για Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-19

Πριν υποβάλετε αίτημα αποζημίωσης για ακύρωση ταξιδιού λόγω COVID-19, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από την ταξιδιωτική ασφάλιση.

Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-193

Γενικοί Περιορισμοί Ταξιδιών

Η ασφάλιση δεν καλύπτει ακυρώσεις που οφείλονται σε γενικές ταξιδιωτικές οδηγίες ή περιορισμούς που επιβάλλουν οι χώρες. Για παράδειγμα, αν μια χώρα κλείσει τα σύνορά της ή επιβάλει καραντίνα σε όλους τους εισερχόμενους ταξιδιώτες, αυτό δεν αποτελεί καλυπτόμενη αιτία ακύρωσης.

Φόβος Ταξιδιού

Δεν παρέχεται κάλυψη αν αποφασίσετε να ακυρώσετε το ταξίδι σας επειδή ανησυχείτε για πιθανή μόλυνση. Ο προσωπικός φόβος για τον COVID-19, ακόμη και αν είστε σε ευπαθή ομάδα, δεν αποτελεί λόγο αποζημίωσης.

Οικονομικές Επιπτώσεις

Η ασφάλιση δεν καλύπτει ακυρώσεις που σχετίζονται με οικονομικές δυσκολίες λόγω της πανδημίας. Αν χάσατε τη δουλειά σας ή αντιμετωπίζετε οικονομικά προβλήματα εξαιτίας του COVID-19, δεν μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση.

Προϋπάρχουσες Καταστάσεις

Αν είχατε συμπτώματα ή διάγνωση COVID-19 πριν αγοράσετε την ασφάλεια, δεν δικαιούστε αποζημίωση. Το ίδιο ισχύει και αν γνωρίζατε ότι είχατε έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Καθυστερημένη Αγορά Ασφάλισης

Η ασφάλιση πρέπει να έχει αγοραστεί τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την εμφάνιση οποιουδήποτε συμπτώματος ή διάγνωσης. Αγορά ασφάλισης μετά την εκδήλωση συμπτωμάτων δεν παρέχει κάλυψη.

Συγκριτικός Πίνακας Καλύψεων

Η επιλογή του κατάλληλου προγράμματος ταξιδιωτικής ασφάλισης για κάλυψη COVID-19 απαιτεί προσεκτική σύγκριση των διαθέσιμων επιλογών.

Βασικές Καλύψεις

Προγράμματα όπως το VALUE της AIG και το TRAVELLER CLASSIC της Atlantic Insurance προσφέρουν:

  • Αποζημίωση ακύρωσης έως 15.000€
  • Ιατρικά έξοδα COVID-19 έως 15.000€
  • Απαλλαγή 100€
  • Κόστος από 19€ για ταξίδια έως 7 ημέρες στην Ευρώπη

Ενισχυμένα Προγράμματα

Μεσαία πακέτα όπως το SILVER της AIG και το Annual Classic της Allianz προσφέρουν:

  • Αποζημίωση ακύρωσης έως 30.000€
  • Ιατρικά έξοδα COVID-19 έως 30.000€
  • Απαλλαγή 75€
  • Κόστος από 30€ για ταξίδια έως 7 ημέρες στην Ευρώπη

Premium Καλύψεις

Τα πλήρη προγράμματα όπως το VIP της AIG και το Prestige της Allianz περιλαμβάνουν:

  • Αποζημίωση ακύρωσης έως 300.000€
  • Ιατρικά έξοδα COVID-19 έως 150.000€
  • Απαλλαγή 50€
  • Κόστος από 84€ για ταξίδια έως 7 ημέρες στην Ευρώπη

Ετήσια Προγράμματα

Για συχνούς ταξιδιώτες:

  • Fly Away της Generali με κόστος από 172€ ετησίως
  • Annual Best της Allianz με κόστος από 242€ ετησίως

Σημείωση: Τα ποσά και οι καλύψεις είναι ενδεικτικά και μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την περίοδο και τις προσφορές κάθε εταιρείας.

Επικοινώνησε Μαζί Μας

και θα σε βοηθήσουμε να βρεις την κατάλληλη Ταξιδιωτική Ασφάλεια

Συμβουλές για Ασφαλισμένους

Για να εξασφαλίσετε την καλύτερη δυνατή προστασία και να αποφύγετε προβλήματα με την αποζημίωσή σας, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

Έγκαιρη Αγορά Ασφάλισης

Κλείστε την ασφάλειά σας αμέσως μετά την κράτηση του ταξιδιού σας. Μην περιμένετε την τελευταία στιγμή – αν εμφανίσετε συμπτώματα πριν αγοράσετε την ασφάλεια, δεν θα δικαιούστε αποζημίωση. Ιδανικά, αγοράστε την ασφάλεια την ίδια μέρα με τα εισιτήριά σας.

Προσεκτική Μελέτη Συμβολαίου

Διαβάστε προσεκτικά τους όρους που αφορούν τον COVID-19. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις περιπτώσεις που καλύπτονται και στις εξαιρέσεις. Αν κάτι δεν είναι ξεκάθαρο, ζητήστε διευκρινίσεις από τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο.

Τήρηση Αρχείου

Κρατήστε αρχείο με όλα τα σχετικά έγγραφα: αποδείξεις πληρωμών, επιβεβαιώσεις κρατήσεων, ιατρικά έγγραφα και επικοινωνία με παρόχους υπηρεσιών. Φωτογραφίστε ή σκανάρετε τα πάντα για ψηφιακό αντίγραφο.

Άμεση Επικοινωνία

Μόλις διαγνωστείτε με COVID-19, επικοινωνήστε αμέσως με:

  • Την ασφαλιστική σας εταιρεία
  • Το ταξιδιωτικό γραφείο
  • Την αεροπορική εταιρεία και το ξενοδοχείο
  • Όλους τους παρόχους υπηρεσιών που έχετε κάνει κρατήσεις

Συνεργασία με την Ασφαλιστική

Ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες της ασφαλιστικής για την υποβολή του αιτήματος αποζημίωσης. Απαντήστε άμεσα σε τυχόν ερωτήσεις και παρέχετε όποια επιπλέον στοιχεία σας ζητηθούν. Η καλή συνεργασία επιταχύνει τη διαδικασία αποζημίωσης.

Συχνές Ερωτήσεις για Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-19

Πόσο γρήγορα θα πάρω την αποζημίωσή μου;

Η διαδικασία συνήθως διαρκεί 15-30 ημέρες από τη στιγμή που θα υποβάλετε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Για ποσά κάτω των 3.000€, πολλές εταιρείες προσφέρουν ταχύτερη διαδικασία με απευθείας κατάθεση στον λογαριασμό σας εντός 24 ωρών από την ολοκλήρωση του φακέλου.

Τι γίνεται αν νοσήσω κατά τη διάρκεια του ταξιδιού;

Η ταξιδιωτική ασφάλιση καλύπτει τα έξοδα νοσηλείας και θεραπείας στο εξωτερικό. Επίσης, καλύπτονται τα έξοδα παράτασης διαμονής λόγω καραντίνας και ο επαναπατρισμός σας όταν είναι ιατρικά ασφαλές.

Καλύπτονται τα self-test;

Όχι, για την αποζημίωση χρειάζεται επίσημη διάγνωση από γιατρό ή θετικό τεστ από πιστοποιημένο εργαστήριο. Τα self-test δεν αποτελούν αποδεικτικό στοιχείο για την ασφαλιστική.

Μπορώ να ασφαλιστώ αν ανήκω σε ευπαθή ομάδα;

Ναι, μπορείτε να ασφαλιστείτε κανονικά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να δηλώσετε τυχόν προϋπάρχουσες παθήσεις κατά την αγορά της ασφάλισης και να ελέγξετε αν υπάρχουν ειδικοί περιορισμοί.

Καλύπτονται οι συνταξιδιώτες μου αν νοσήσω εγώ;

Αν οι συνταξιδιώτες σας περιλαμβάνονται στο ίδιο ασφαλιστήριο, καλύπτονται και τα δικά τους έξοδα ακύρωσης. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για μέλη της ίδιας οικογένειας ή άτομα που μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο.

Τι συμβαίνει αν έχω κάνει μόνο μερική προπληρωμή του ταξιδιού;

Η ασφάλιση καλύπτει το ποσό που έχετε ήδη πληρώσει και δεν μπορείτε να πάρετε πίσω. Δεν καλύπτονται ποσά που δεν έχουν ακόμη καταβληθεί.

Συμπέρασμα – Ακύρωση Ταξιδιού λόγω COVID-19

Η ταξιδιωτική ασφάλιση με κάλυψη COVID-19 αποτελεί πλέον απαραίτητο εργαλείο προστασίας για κάθε ταξιδιώτη. Αν και ελπίζουμε να μη τη χρειαστείτε ποτέ, προσφέρει την απαραίτητη σιγουριά ώστε να απολαύσετε το ταξίδι σας χωρίς άγχος.

Η επιλογή του κατάλληλου προγράμματος εξαρτάται από παράγοντες όπως ο προορισμός, η διάρκεια και το κόστος του ταξιδιού σας. Το σημαντικότερο είναι να αγοράσετε την ασφάλεια έγκαιρα και να κατανοήσετε πλήρως τις καλύψεις και τις εξαιρέσεις του συμβολαίου σας.

Στην Alfa Point, με 23 χρόνια εμπειρίας στην ταξιδιωτική ασφάλιση, είμαστε δίπλα σας για να σας καθοδηγήσουμε στην επιλογή του ιδανικού προγράμματος για τις ανάγκες σας, προσφέροντας γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση σε κάθε στάδιο – από την αγορά μέχρι και την αποζημίωση

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

Scroll to Top

Ας Μιλήσουμε για Εσένα

Ψάχνεις την καλύτερη ασφαλιστική λύση; Άστο πάνω μας! Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σου!

Σχεδιάζεις διακοπές; Δες πόσο κοστίζει να ταξιδέψεις χωρίς άγχος!